Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
26.7.2021, Jan Vítek, aktualita
Výrobci herních monitorů mají v těchto letech žně, což je i důvod toho, že se jejich řady rozšiřují. Nyní je tu navíc na obzoru další vlna monitorů, které hráči budou jednoznačně potřebovat, aby měli nezbytnou výhodu nad ostatními. 
honza1616 (3702) | 28.7.202115:37
https:­/­/www.svethardware.cz­/prvni­-390hz­-monitor­-acer­-nitro­-xv252qf­-zrejme­-potesi­-cenou­/54871­/diskuze

".......čtvrt roku a někdo uvede monitor s +400Hz, dlouho to na sebe určitě nenechá čekat, .......­"
tenkrát jsem se trefil podruhé, tentokrát je to potřetí co jsem se s předpovědí trefil a nebylo to ani toho čtvrt roku,

dál tedy předpovídám že do roka se objeví zpráva o 540­-600Hz monitoru
:D :D
Odpovědět0  1
Bison (879) | 26.7.202118:23
firmy to berú ako F1, kto bude prvý s 1KHz monitorom? Rovnako je to výzva pre Nvidiu nakŕmiť taký monitor, MCM čipy na to budú nevyhnutné, k tomu 8K monitor a budú padať rekordy. Kábel k monitoru bude môcť mať iba 20cm aby to nakŕmil.
Odpovědět1  0
Wick0 (168) | 26.7.202113:20
Ked to niekomu urobi radost nech si to kupi, myslim ze to najviac kupovali asi hraci CS­-GO ked mali framerate okolo 300 a tvrdili aj mne ze tam ten rozdiel je strasny oprti 144hz, ja som to na 240Hz monitore nevidel. Ale asi moje oko nie je tak dokonale ako si oni myslia ze ich je

- tiez si myslim ze 144hz bohate staci, aj tak hry nastavujem na 120, problem bol ale zohnat monitor podla mojich parametrov a to este minuly rok.
- podpora G­-sync, 27 palcov, IPS, FullHD
- hladal som 4 mesiace a nic, nakoniec sa vyskytol LG 27GL650F­-B ale je len G­-sync comp.
- synchronizacia funguje v pohode, HDR nie je uplne ze paradne ale je pouzitelne

ak by som nepotreboval kvoli zraku FHD tak by som mal z coho vyberat, nebanujem vsak, som s monitorom spokojny. Polovicka ma Philips 60hz taktnuty na 75hz a je to velky rozdiel uz len pri praci alebo posuvani stranok, ta plynulost ide krasne poznat 60­-75 oproti 120­-144hz
Odpovědět0  0
ST33Lcz (51) | 26.7.202114:02
Je to tak, v čím větších frekvencích se pohybujeme, tím ty rozdíly jsou menší. 120­-144 je takovej sweetspot. Ještě bych pochopil 240 pro trénovaný CSkaře, ale cokoliv víc je jen marketing :D
Odpovědět0  0
Wick0 (168) | 26.7.202114:15
ano, vidno to aj na TV, ked je 50hz a 100hz, staru LG 7 rocnu IPS co mam FHD 100hz je ten pocit omnoho lepsi nez pri 50Hz sice 4k TV Philips co maju deti a pritom cenovka + ­- rovnaka 700€ , philips ma sice vseliake pohybove filtre vymakanejsie nez stara LG ale ten rozdiel je stale poznat. Tie stare TV mali podla mna lepsi obraz ako tie dnesne v tej cenovej kat. Samozrejme Oled je zas niekde inde :­-)
Odpovědět0  0
asip80 (1175) | 26.7.202115:03
osobně by mě spíš zajímalo o jakou technologii půjde, protože jaký tekutý krystal zvládne měnit stav v celém spektru tak rychle a zároveň si zachová kvalitu podání
Odpovědět0  0
prasopras (146) | 26.7.202119:34
Na 27tce FullHD je velke, radeji 1440.
Odpovědět0  0
Wick0 (168) | 26.7.202121:56
pre mna nie, je to akurat, ako pisem je to podla zraku, mne s okuliarmi sa lepsie pozera na fhd, vyssie uz mi je male na celodenne cucanie do monitora pri praci
Odpovědět0  0
PHiLiPZ (78) | 27.7.202110:13
ak ti vyhovuje 27­" FHD, budes to mat rovnako velke aj pri 55­" 4K
a tam uz 120Hz s Freesync da vela celkom dostupnych tv
Odpovědět0  0
honza1616 (3702) | 28.7.202116:30
podobné nároky mám i já, až na to že chci monitor s nativním gsync a ne jen jeho compatibilní napodobeninu
to je pak výběr ještě horší

ty jsi hledal 4 měsíce....
já hledat nemusím, já už jen sleduji co se objevuje....
https:­/­/www.nvidia.com­/en­-us­/geforce­/products­/g­-sync­-monitors­/specs­/
z toho co se objeví na stránce podpory jako Gsync nebo Gsync ultimate nic v ČR neseženeš a když už projíždím eshopy tak za 30000 a víc, ale tam pochybuji o podpoře Gsync když není na stránce podpory NV
Odpovědět0  1
Andir (749) | 26.7.202111:43
jsem zvědav kdy přijdou konzolisté hlavně pskaři s tím že lidské oko vidí jen 30 fps :D a oni jen oni nic než oni mají pravdu :D
Odpovědět4  1
DarkRichelieu (1234) | 27.7.202115:24
S lidským okem to je složité, záleží na intenzitě světla, jeho spektru atd. Zjednodušeně se dá říct, že mozek jinak zaznamenává světlo a jinak pohyb, i když jak se to vezme, ten pohyb je vlastně taky světlo :­) Obecně se říká, že je to asi 60 ­"FPS­" ale studie u špičkových vojenských pilotů naměřili i 250 ­"FPS­" trénované oko hráče to bude mít podobně. Za další, člověk má dynamické snímání a ne vždy ho využívá na plno a ani ne v celém zorném poli :­) Problém je to co vidí oko a co zpracovává mozek. viz třeba optické klamy, kdy vnímáme stejné barvy jinak, nebo stacionární obrázky se pohybují atd. Ale i tak u toho monitoru je podle mě asi výhoda hlavně pro majitele koček, aby si to taky užili a nedívaly se jen na slide show.
Odpovědět0  0
Mirek55 (602) | 26.7.202110:53
oveček je ve stádu blbečků nejjednodušší. Bohužel hraní na PC je spojeno i s blbama. Mám 75 Hz a za ideál považuji něco okolo 120 Hz, který se nedělá, tak tedy i s rezervou 144 Hz. Přínos nad 144 Hz nejsem schopen vidět, protože nejsem moucha.
Odpovědět6  1
Wick0 (168) | 26.7.202113:29
v ovladaci kary si vytvor vlastny profil s freq. aku potrebujes pre 144hz monitor si nastav 120hz, ja to tak mam nastavene a je to ok
Odpovědět1  0
Zubik1000CZ (323) | 26.7.202110:27
hmm a k čemu by jako mělo být člověku 480hz?
Odpovědět7  2
ST33Lcz (51) | 26.7.202110:49
Přesně, u 360Hz se vykresluje 1 snímek, za 2,8ms a u 480Hz 2,1ms. Ukažte mi člověka, který to reálně pozná :O

U 60 a 120­(144­) Hz je to 16,7 vs 8,3­(6,9­) milisekund to si myslím, že pozná většina lidí.
U 120­(144­) a 240 Hz je to 8,3­(6,9­) vs 4,2 ms tady si myslím, že rozdíl pozná míň lidí a většina si vystačí s nižší frekvencí ­(+165,200­)
U 240 a 360 je to 4,2 vs 2,8 ms. To podle mě pozná zlomek lidí a 480 je podle mě čirý marketingový nesmysl...
Odpovědět3  0
zzw30 (227) | 26.7.202112:29
Marketingoví odporníci přešli z rozlišení na frekvence, no :­)
Odpovědět3  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.